VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.

Data: 02-06-2016

Blisko 50 osób wzięło udział w edukacyjnym rajdzie pieszym, który odbył się we wschodniej części naszego Parku. Dzięki dofinansowaniu WFOŚiGW w Gdańsku mogliśmy zabezpieczyć przewóz uczestników Rajdu w najdalsze zakątki Parku. Zebranych powitali pracownicy Parku – st. specjaliści: Jolanta Bulak i Sebastian Nowakowski oraz prezes Klubu Turystów Pieszych „Delta” – Sławomir Kałabun, który wręczył pamiątkowe znaczki rajdowe.
Blisko czterogodzinną wyprawę rozpoczęliśmy z okolic miejscowości Piaski, gdzie od razu uraczyliśmy naszych piechurów niezapomnianym widokiem krawędzi klifu nadzalewowego, wąskich plaż i rozległą panoramą na Zalew Wiślany i Wysoczyznę Elbląską. Te zapierające w piersiach dech widoki towarzyszyły nam przez około 3 km marszu, który upływał wśród śpiewu ptaków, których nazw wytrwale uczyli się uczestnicy rajdu, szumu skrzydeł bielików, które udało się zaobserwować. Co chwila padały pytania o rośliny, ukształtowanie terenu, historię regionu.
     Krótkie przerwy upływały na robieniu pamiątkowych zdjęć zachwyconych turystów, dla których w zdecydowanej większości była to pierwsza wizyta w tych rejonach Parku.  Następnie droga powiodła nas przez całą Mierzeję, gdzie zaprezentowały nam się rozmaite siedliska leśne, a poznawszy przekrój całego regionu udaliśmy się na plażę, skąd podziwialiśmy wały wydm nadmorskich, umilając czas zbieraniem otoczaków – co znacznie dodało wagi plecakom i kieszeniom.  Wspaniała pogoda i jak zwykle rewelacyjny humor sprawiły, że 7 km trasa upłynęła w mgnieniu oka. Ostatnim punktem Rajdu był punkt widokowy na Wielbłądzim Garbie skąd można podziwiać Zalew Wiślany i Zatokę Gdańską z wysokości ponad blisko 60 m n.p.m. z wieży widokowej. Tu również spora grupa uczestników (w tym mieszkańców) była po raz pierwszy. Wielce zadowoleni ruszyliśmy do Przebrna, na ognisko, gdzie oczekiwał nas kierownik Parku Wojciech Woch i st. strażnik Monika Zych-Palka. Po poczęstunku i wyśmienitych własnoręcznie upieczonych kiełbaskach, odbył się konkurs z wiedzy o Parku. Wszyscy poradzili sobie znakomicie!
Rajd przygotowany został we współpracy z Nadleśnictwem Elbląg oraz PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej w Elblągu, którym serdecznie dziękujemy za pomoc. Dziękujemy również wszystkim uczestnikom rajdu za wspaniałą atmosferę, zainteresowanie, chęć nauki i poznawania bogactwa regionu. Do zobaczenia za rok!

Grafika 1: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.
Grafika 2: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.
Grafika 3: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.
Grafika 4: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.
Grafika 5: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.
Grafika 6: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.
Grafika 7: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.
Grafika 8: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.
Grafika 9: VI rajd pieszy „Szlakami Mierzei Wiślanej” za nami.